8.15 u. bewaking op de speelplaats
8.25 u. bel singnaal gaat kleuters gaan in de rij staan bij hun juf
8.35 u. onthaal in de klas
8.55 u. gezamelijke kringactiviteit
9.35 u. naar toilet/ fruit eten en drinken/ jas aandoen
10. u. speeltijd
10.15 u. naar toilet / activiteit in de klas
11. u gezamelijke korte activiteit in de klas
11.50 u. klaarmaken voor de eetzaal
12.05 u. middag/ jas aandoen/ speeltijd
13.20 u. onthaal in de klas
13.35 u. Vrij spel
14.15 u. opruimen/naar toilet/ jas aandoen
14.25 u. speeltijd
14.40 u. klaar maken
14.50 u. gezamelijke korte activiteit
15.15 u. naar huis of naar de bewaking
De dagen van de week hebben bij ons iedere dag een andere kleur:
Elke ochtend zeggen we goedemorgen aan Jules en zingen we steeds dezelfde liedjes,…
Zo verloopt onze dag steeds hetzelfde totdat we Jules tot morgen zeggen en onze peuters naar huis gaan.
Aanbod activiteiten
Knutselwerkjes:
De juf stimuleert en moedigt de peuters aan om te komen knutselen, maar verplicht niemand.
Het knutselwerkje wordt gemaakt door de peuter, dus verwacht geen mooi afgewerkt knutselwerkje!
Niet het product maar het PROCES TELT!
We doen steeds een schort aan als we werken met verf. Is er toch een vlek op de kleren, gaan we zelf niet wrijven, want dan maken we het erger.
Wiskundige initiatie:
Logisch rangschikken, vergelijken, experimenteren, sorteren, denkspelletjes, hoeveelheden tot 3
Taal:
Verhaal vertellen, taalspelletje, versje aanleren,..
Sociale vaardigheden:
In onze klas zijn verschillende hoeken waar de kleuters kunnen spelen met elkaar en met de juf. Enkele hoekjes: poppenhoek, autohoek, bouwhoek … Spannend he!
Muziek: